Podciąganie na drążku, czyli szybkie wzmocnienie mięśni pleców i ramion

Podciąganie na drążku to bardzo uniwersalne ćwiczenie, dzięki któremu znacznie wzmocnisz swoje plecy i ramiona. Mogą je trenować zarówno kobiety, jak i mężczyźni, a prawdopodobieństwo urazów jest tu stosunkowo niewielkie – nie potrzebujesz więc zbytnio korzystać z porad profesjonalnego trenera. Co więcej – najprostszy drążek, który zamontujesz w ramie drzwi kosztuje niewiele, jest to więc tani sport.

Prawidłowe podciąganie na drążku

Rozpoczynanie treningu na drążku warto zacząć od ćwiczenia fazy opuszczania się – da to Ci największy przyrost siły w początkowym etapie treningu. Zanim jednak do tego przejdziesz, skup się na nauce prawidłowej techniki. Pierwszy krok to dobry uchwyt – drążek chwyć rozstawiając ręce na szerokość barków. Aby ustabilizować górną część swojego ciała, zwróć oczy, a więc i całą głowę, w stronę sufitu. Idąc dalej – łopatki spróbuj jak najbardziej zbliżyć do siebie, co pozwoli na pełne zaangażowanie mięśni pleców w ćwiczenia.

Teraz podnieś no góry nie tylko oczy, ale i klatkę piersiową, maksymalnie zbliżając ją do drążka. Pomocne będzie też skrzyżowanie nóg, które ustabilizuje dolną część kręgosłupa. Jeśli Ci się to nie udaje, pójdź na siłownię i zacznij od wzmacniania ramion i pleców na odpowiednich maszynach, na których można ustawić konkretne obciążenie. Gdy zbliżysz się z obciążeniem do swojej wagi, możesz zacząć znów myśleć o domowych treningu. Drążki do ćwiczeń znajdziecie w porównywarce cen Okazje.info.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *