Ciężarki SPOKEY FLO-FORM II 2 x 1 kg

Aby dobrze wzmocnić mięśnie naszych rąk i nóg nie wystarczy wykonywać tylko odpowiednie ćwiczenia. Potrzebne są tu także akcesoria treningowe, takie jak ciężarki zakładane na kostki nóg czy nadgarstki rąk. Dzięki obciążeniu przez nie uzyskanemu planowane efekty przyjdą o wiele szybciej. Dziś proponujemy Wam następujący ich model: SPOKEY FLO-FORM II.

Dlaczego SPOKEY FLO-FORM II?

Powyższy zestaw składa się z dwóch ciężarków w formie opasek na ręce bądź nogi. Każdy z nich waży dokładnie jeden kilogram, jest więc odpowiedni także dla osób dopiero rozpoczynających przygodę z obciążeniami. Produkty pokryte są miękkim, miłym w dotyku materiałem, który nie powoduje obrażeń ciała.

Ciężarki SPOKEY FLO-FORM II przeznaczone są do uprawiania fitnessu, biegów oraz wykonywania ćwiczeń na siłowni. Dzięki zapięciom na rzepy ich rozmiar jest uniwersalny. Produkty mają kolor zielono-niebieski. Za zestaw dwóch powyższych ciężarków zapłacimy około czterdziestu pięciu złotych.

Twister obrotowy HM KO01 z linkami i masażem

Chcesz jeszcze lepiej zadbać o mięśnie swoich ud, bioder i pośladków, świetnie modelując w ten sposób talię? Skorzystaj z pomocy twistera HM KO01 wyposażonego dodatkowo w linki i powierzchnię masującą. Jest to doskonały, prosty w obsłudze przyrząd do ćwiczeń domowych, w którym szybko się zakochasz.

Co daje twister HM KO01?

Powierzchnia opisywanego przyrządu treningowego pokryta jest licznymi wypustkami masującymi oraz magnesami, które razem świetnie oddziałują na zakończenia nerwowe znajdujące się na stopach. Dzięki temu nie tylko ćwiczymy wybrane partie mięśniowe, ale poprawiamy jednocześnie pracę całego swojego układu krążenia. Cała konstrukcja jest stabilna i wytrzymała, a przez to bardzo bezpieczna.

Jednakże podstawą ćwiczeń na twisterze HM KO01 jet wykonywanie skrętów tułowia. Aby to zrobić, stajemy boso na urządzeniu, staramy się jak najbardziej ustabilizować (odpowiednio napiąć) górną część swojego ciała, po czym wykonujemy skręty tylko dolną częścią ciała (tą znajdującą się od pasa w dół). Początkowo możemy próbować podpierać się dłońmi o ścianę, ułatwiając sobie ćwiczenia, ale podstawą jest dojście do odpowiednio dużej samodzielnej stabilizacji. Na początek zaleca się ćwiczenie na twisterze HM KO01 nie więcej niż 10 minut dziennie.

Jak bezpiecznie zacząć bieganie?

Bieganie to chyba najpopularniejszy obecnie sport. Jest on bowiem bardzo łatwo dostępny, a wyposażenie treningowe kosztuje stosunkowo niewiele. Do tego coraz większa jest w naszym kraju ilość imprez biegowych czy darmowych treningów (np. akcja biegam Bo Lubię, w ramach której w ponad 80 miastach w Polsce raz w tygodniu odbywają się darmowe zajęcia prowadzone przez profesjonalnych trenerów). Jednak aby zacząć bieganie trzeba pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Co więcej: wbrew pozorom nie jest to sport dla każdego.

Porady dla początkującego biegacza

Jeśli masz jakiekolwiek wątpliwości zdrowotne co do tego, czy powinieneś biegać – koniecznie przed rozpoczęciem treningów skontaktuj się z lekarzem, który zleci Ci dodatkowe badania. Ostrożność zaleca się także w przypadku osób otyłych, gdyż ich kondycja jest zazwyczaj słaba, a dodatkowo biegowy trening bardzo obciąży i tak już zmęczone stawy. Gdy upewnimy się, że przeciwwskazań do joggingu nie ma, czas na skompletowanie osprzętu.

Pierwsza rzecz to buty – na ich zakup nie żałujmy ani czasu, ani pieniędzy. To one bowiem będą przede wszystkim odpowiadały za stabilność stóp podczas biegu, a więc po prostu za nasze bezpieczeństwo. Jeśli kupujesz pierwsze buty – najlepiej skorzystaj z pomocy fachowca. Może być to odpowiednio wykwalifikowany pracownik sklepu lub znajomy trener. Jeśli chodzi o pozostałe wyposażenie biegowe – przydadzą się też wygodne spodnie i koszulka – możliwie lekkie i dobrze odprowadzające pot.

Kolejna istotna kwestia biegowa to przygotowanie ciała do biegania, a więc streatching i zadbanie o prawidłową postawę, w tym zwłaszcza o poprawne, proste ustawienie kręgosłupa. Tu również radzimy skorzystać z porad profesjonalnego trenera czy fizjoterapeuty, który widząc Cię na żywo pokaże co należy poprawić, a co już teraz jest dobrze.

Co to jest Zumba?

Zumba – to rodzaj zajęć, które dostępne są już w niemal każdym klubie fitness. Ćwiczyć, a właściwie tańczyć Zumbę można więc zarówno w dużych miastach, jak i małych miasteczkach. Skąd tak wielka jej popularność? Co zachwyca uczestników treningów? Jakie korzyści osiągamy z zajęć?

Skąd się wzięła Zumba?

Zumba to stosunkowo nowy program zajęć. Powstał on bowiem w Kolumbii pod koniec ubiegłego wieku. To niesamowite połączenie tańca i aerobiku pozwala na pozbycie się stresu, wygenerowanie tysiąca nowych endorfin (zwanych hormonami szczęścia), spalenie zbędnego tłuszczyku, wymodelowanie sylwetki oraz nabranie jeszcze większych umiejętności tanecznych.

Zumba jest połączeniem treningu cardio, stretchingu, treningu siłowego oraz dynamicznych ruchów tanecznych wziętych z takich tanecznych stylów jak cha-cha, salsa, samba, rumba, mambo, hip-hop oraz nawet taniec brzucha! Brzmi trudno? nic bardziej mylnego. Tańczenie Zumby polega bowiem na powtarzaniu za instruktorem prostych ruchów złączonych w równie nietrudna choreografię. Nie zrażajcie się więc po pierwszych zajęciach – wszystkiego szybko się nauczycie i będziecie się doskonale bawić.

 

Co więcej – każdy łatwo znajdzie rodzaj Zumby dopasowany do swoich potrzeb. Oprócz podstawowej jej wersji dostępne są także zumba dla dzieci, zumba dla seniorów, zumba z krzesłami, zumba z ciężarkami czy nawet aquazumba, czyli zumba w wodzie. Zajrzyj więc na zajęcia i sam sprawdź, które najbardziej Ci odpowiadają

Trening w domu – skorzystaj ze ściany!

Trening w domu to świetna forma ćwiczeń! Przede wsystkim możemy polepszyć swoją kondycję fizyczną, wykorzystując to, co mamy pod ręką. A każdy z nas ma… ścianę! Możliwe, że nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak przydatnym narzędziem ćwiczeń może być właśnie zwykła, prosta ściana. Wykonując przy niej solidnie ćwiczenia mamy szanse poczuć się tak, jak po aktywności na niejednym ciężkim urządzeniu z siłowni!

Aktywnośc fizyczna przy ścianie

Nie chodzi tylko o to, aby postawić się pod ścianą 🙂 Przede wszystkim całość rozgrywa się wokół treningu siłowego, wykonywanego w kilku seriach. Pomiędzy nimi należy robić krótkie przerwy, które pozwolą zregenerować się, ale nie ostudzić. Oprócz tego pamiętajmy o wygodnym, komfortowym stroju, który nie będzie krępować naszych ruchów. Dlatego dobrze jest zainwestować w legginsy lub spodenki, a do tego dobrej jakości buty sportowe.

Jak ćwiczyć?

Pierwsza rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę to to, jak prawidłowo wykonywać dane ćwiczenia. Jednym z najprostszych jest siad przy ścianie – wzmocni nogi. W niewielkiej odległości od ściany siadamy, opierając się o nia plecami. Kąt przy kolanach powinien wynosić ok. 90 stopni. Ważna jest technika – warto pamiętać, że im dłużej wytrzymamy tym lepiej.

Drugim ćwiczeniem jest przysiad z wykrokiem lub wyskokiem. Stajemy w niewielkiej odległości od ściany, wykonujemy przysiad, a następnie wyskakujemy do góry, chcąc dotknąć jednoczesnie ściany. W przypadku wykroku tylną nogę opieramy o ścianę, a przednią utrzymujemy lekko zgiętą. Schodzimy coraz niżej aż do wykonania przysiadu.

 

Jeżeli szukasz pomysłu na lekki posiłek po treningu z pomocą przychodzi strona AktywnePrzepisy.pl Polecamy!