Trening w domu – co wykonywać?

Trening w domu oznacza jedno – możemy i powinniśmy wykonywać go w każdej wolnej chwili! Warto skonstruować sobie domowe ćwiczenia tak, by przynosiły całą masę pożądanych efektów. Tym bardziej, że w domu można ćwiczyć bardzo efektownie – i to zarówno jeśli chodzi o ćwiczenia wydolnościowe czy wzmacniające. Dodatkowo możemy też zaopatrzyć się w szereg akcesoriów, które pomogą nam w ćwiczeniach.

Skonstruuj siłownię w swoim domu!

Przede wszystkim tworząc siłownie w swoim domu – warto nie inwestować od razu w zbyt wiele akcesoriów. Na początek wybierzmy kilka podstawowych rzeczy, takich jak rowerek, hantla czy ławeczka. Dzięki nim będziemy mieć bardzo uniwersalne sprzęty, które pozwolą na wykonywanie całego szeregu ćwiczeń.

Jak ćwiczyć w domu?

Domowe ćwiczenia wbrew pozorom mogą być tak samo intensywne i przynoszące rezultaty, jak te, które odbywają się na siłowni. Warto więc postawić na rozgrzewkę, która pobudzi mięśnie do działania, a następnie trening główny, a całośc skończyć stretchingiem, polegającycm na wyciszeniu i rozciągnięciu spiętych mięśni. Oprócz tego musimy pamiętać o zmiennej intensywności. Nie da się cały czas pracować na jednych, tych samych obrotach – można tym samym mieć problemy ze zdrowiem. Ważna jest również technika – to, że nie ćwiczymy na siłowni, nie oznacza, że nie powinniśmy przyłożyć się do swojego zadania. Dobrze jest wprowadzać urozmaicenia – robic treningi na zmianę, nastawiać organizm na rózne bodźce, pozwolić mięsniom na reakcję. Zbyt monotonne lub za ciężkie treningi szybko nam się znudzą – a to będzie prowadziło do ich zaniechania. Możemy też skorzystać z filmów treningowych, które dostępne są na płytach CD lub bezpośrednio w internecie.

Więcej informacji o tym jak poprawnie wykonywać ćwiczenia znajdziecie na zaprzyjaźnionej stronie SlimDown.pl Polecamy 🙂

Na co zwrócić uwagę kupując bieżnię do domu?

Zakup sprzętu do trenowania w domu musi być odpowiednio przemyślany. Przede wszystkim dlatego, że jest to duży wydatek, który może nadszarpnąć nasz budżet. Poza tym musimy wybrać urządzenie, które zdecydowanie będzie pasować do naszych potrzeb. To inwestycja, która sprawdza się na lata. Dlatego też należy zwrócić uwagę na niektóre kwestie przed dokonaniem zakupu.

Do czego przyda się bieżnia?

Przede wszystkim należy sobie odpowiedzieć na kilka pytań – jedno z nich to – czy chcemy dużo biegać, a może będziemy korzystać z bieżni sporadycznie? Czy chcemy urządzennie, które pomoże nam w celach rehabilitacyjnych, czy po to, aby zyskać lepszą sylwetkę. Dodatkowo wyróżniamy dwa rodzaje bieżni – do chodzenia oraz biegania. Pierwsze z nich są lekkie, napędzane siła nóg – zapewniają jednak większe obciążenie stawów.

Musimy też odpowiedzieć sobie na pytanie – jak często chcemy biegać. Jeśli mają to być sporadyczne ćwiczenia – nie musimy od razu wybierać modeli z najwyższej półki. Wystarczy sprzęt lekki, ale sprawny, który pozwoli na trenowanie codziennie przez kilka minut. W przypadku dłuższego biegu – lesze będą modele z mocnym silnikiem, programami treningowymi, a także możliwością ustawienia kąta nachylenia. Osoby trenujące bardzo regularnie powinny wybrac model mocny, który jest w stanie rozwinać prędkość nawet do 19 km/h. Warto też pamietać o tym, że bieżnia daje nam duży komfort treningu – niektóre osoby wolą taką opcję od treningów na świeżym powietrzu. Przede wszystkim jest tu lepsza amortyzacja i stabillność biegu. Dobre urządzenie powinno niwelować wstrząsy, zwiększyć komfort oraz dynamikę samego biegu. Bieżnie treningowe znajdziecie w porównywarce cen Okazje.info.

Trening w domu – skorzystaj ze ściany!

Trening w domu to świetna forma ćwiczeń! Przede wsystkim możemy polepszyć swoją kondycję fizyczną, wykorzystując to, co mamy pod ręką. A każdy z nas ma… ścianę! Możliwe, że nie zdajemy sobie sprawy z tego, jak przydatnym narzędziem ćwiczeń może być właśnie zwykła, prosta ściana. Wykonując przy niej solidnie ćwiczenia mamy szanse poczuć się tak, jak po aktywności na niejednym ciężkim urządzeniu z siłowni!

Aktywnośc fizyczna przy ścianie

Nie chodzi tylko o to, aby postawić się pod ścianą 🙂 Przede wszystkim całość rozgrywa się wokół treningu siłowego, wykonywanego w kilku seriach. Pomiędzy nimi należy robić krótkie przerwy, które pozwolą zregenerować się, ale nie ostudzić. Oprócz tego pamiętajmy o wygodnym, komfortowym stroju, który nie będzie krępować naszych ruchów. Dlatego dobrze jest zainwestować w legginsy lub spodenki, a do tego dobrej jakości buty sportowe.

Jak ćwiczyć?

Pierwsza rzecz, na którą musimy zwrócić uwagę to to, jak prawidłowo wykonywać dane ćwiczenia. Jednym z najprostszych jest siad przy ścianie – wzmocni nogi. W niewielkiej odległości od ściany siadamy, opierając się o nia plecami. Kąt przy kolanach powinien wynosić ok. 90 stopni. Ważna jest technika – warto pamiętać, że im dłużej wytrzymamy tym lepiej.

Drugim ćwiczeniem jest przysiad z wykrokiem lub wyskokiem. Stajemy w niewielkiej odległości od ściany, wykonujemy przysiad, a następnie wyskakujemy do góry, chcąc dotknąć jednoczesnie ściany. W przypadku wykroku tylną nogę opieramy o ścianę, a przednią utrzymujemy lekko zgiętą. Schodzimy coraz niżej aż do wykonania przysiadu.

 

Jeżeli szukasz pomysłu na lekki posiłek po treningu z pomocą przychodzi strona AktywnePrzepisy.pl Polecamy!

Domowy fitness – co warto wiedzieć?

Nadchodzi lato – a przy nim zaczyna obowiązywać tzw. sezon bikini. Oznacza to, że chcemy więcej się ruszać, żeby piękniej wyglądać zwłaszcza latem na plaży. Chcemy zrzucić zbędne kilogramy, wysmuklić sylwetkę, pozbyć się niechcianych boczków. Nie każdy z nas ma czas i chęci na to, by pójść na siłownię. Motywacja do biegania po parku też nie zawsze wystarczy. Dlatego dobrze jest postawić na fitness w domu!

Dom = oaza spokojnych ćwiczeń

Przede wszystkim fitness w domu oznacza, że możemy sobie stworzyć własną, spokojną siłownię. Czujemy się swobodnie, nikt nas nie ocenia, nie zniechęca. Nie czujemy na sobie złych spojrzeń, nie czujemy się po prostu źle. Przede wszystkim jesteśmy w swoim ogródku, dlatego też możemy robić, co tylko chcemy. Niestety, co za tym idzie wiele osób odpuszcza treningi w domu, wypierając się brakiem czasu, możliwości czy po prostu innymi zadaniami. Jednak warto rozpocząć ćwiczenia w domu.

Co przyda się w domu?

Jeśli na naszej podłodze są panele lub drewno – warto zaopatrzyć się w matę do ćwiczeń (kupicie je w Okazje.info). Nie dość, że izoluje zimno od podłogi, to dodatkowo zapobiega ślizganiu się. Na macie można się swobodnie rozciągać, ale także robić brzuszki, przysiady czy pompki.

Ćwicząc w domu – musimy mieć jakąś podstawę – skądś czerpać wiedzę odnośnie tego, co robić. Przyda się oczywiście wygodny strój, ale tutaj nie musimy się aż tak przejmować, jak w momencie, gdy chcemy iśc na siłownię. Warto mieć koszulkę lub spodenki, które pozwalają odprowadzać pot z organizmu. Oprócz tego sprawdzi się też obuwie które będzie antypoślizgowe. Ćwiczyć możemy wykonując ćwiczenia znajdujące się na płytach DVD lub w internecie.